10 SZTUCZEK, ABY SZYBCIEJ ZASNĄĆ.

Sen często jest ofiarą, którą poświęcasz podczas wyścigu robienia wszystkiego. Weź swoją drzemkę i czerp korzyści całego dnia! Czas spędzony na spanie jest dobrze spędzonym czasem. Organizm jest jak akumulator, musi się naładować. Właściciele telefonów komórkowych o tym wiedzą. Oni ładują to dziecko na 100 procent każdej nocy. Ale jak wielu z nas, robi to samo ze swoim ciałem? Wszystko zaczyna się od zaśnięcia szybciej. Wiemy, że powinniśmy to zrobić, ale i tak zostajemy na nogach. Za to płaci się cenę! Myśl poważnie o zasypianiu, użyj tych 10 sztuczek i zauważysz różnicę w ciągu dnia.

SZANUJ PORĘ SNU

Brzmi to bardzo łatwo. Najefektywniejszym szlakiem do przewidywalnego snu jest konsekwentne zaśnięcie w tym samym czasie. Zwyczaj zasypiania przygotowuje ciało i umysł do snu. To tylko takie proste.

Bez względu na porę którą wybierzesz, kluczowe jest, aby się jej trzymać. Nie zawsze jest łatwo trzymać się wytyczonego harmonogramu, ale Twoje ciało zacznie się szybko klimatyzować. Aby umożliwić płynne przejście, spróbuj wstawać o tej samej porze każdego dnia rano.

Nieregularny sen może być normą dla młodych osób, ale z wiekiem robi się to coraz trudniejsze i wywiera to wpływ na ciało. Często jest tak, że nie robisz już nic specjalnego po północy – wyłącz więc telewizor i idź spać.

WDROŻENIE RYTUAŁU WSTĘPNEGO UŚPIENIA

Opracowanie procedury wstępnego uśpienia to sprawdzony sposób, aby uniknąć uczucia ‘wpatruję się w sufit’. Prawdopodobnie już masz swój rytuał, nawet jeśli ledwo go zauważasz. Może jest to prysznic, mycie zębów, lub czytanie. Kto wie – może faktycznie liczysz owce.

Sztuką jest, aby zrozumieć czym jest rytuał i dołączyć go do snu. Zwłaszcza, jeśli chcesz iść spać w określonym czasie, rytuał mówi Twojemu ciału i umysłowi, aby przygotowały się do odpoczynku. W miarę robienia postępów, staniesz się senny, gdyż organizm wie co nadchodzi.

STWÓRZ SYPIALNIE MIEJSCEM DO SPANIA

Nazywa się „sypialnia” nie bez powodu. Trzymaj się tego! Laptopy i smartfony są najnowszymi przestępcami czasu, ale to my jesteśmy winni, że są z nami w sypialni. Narysuj grubą linię raz na zawsze. Łóżko nie jest miejscem do pracy, sprawdzania poczty, oglądania filmów, pracowania, lub jedzenia.

Można zapytać ‘jakie jest ryzyko’? Zewnętrzne rzeczy utrzymują myślenie, kiedy powinieneś zasnąć. Nowoczesna technologia w szczególności ma sposób na zmniejszanie chęci snu i psuje harmonogram wstępnego uśpienia. Odpowiedź, zawarta jest w dwóch słowach „WYŁĄCZ. TO.”

SEKS

OK, jest jedno zajęcie poza spaniem, które musisz wprowadzić do sypialni. Korzyści z seksu przed spaniem są praktycznie nieograniczone. Poprawia cykl snu, promuje głębszy sen i zwiększa uczucie senności – zwłaszcza dla mężczyzn. Kobiety wiedzą, co mam na myśli.

Seks również sprawia że czujesz się dobrze. Życie jest pełne stałych trosk i niekończących się problemów, ale seks czyści umysł i sprawia, że życie wydaje się bardziej obiecujące. Kiedy jesteś spokojny i szczęśliwy, łatwiej jest Ci zasnąć.

TRENUJ

Codzienne ćwiczenia fizyczne – tylko nie w sypialni! – Jest to świetny sposób, aby zakończyć dzień i być gotowym do spania jak dziecko. Sen jest oryginalnym treningiem regeneracji i jest to świetny sposób, aby mieć więcej w zbiorniku na jutro. Nie wahaj się – daj sobie od czegoś odpocząć!

Siłownia jest doskonałym miejscem, aby wyczerpać się, ale istnieje wiele innych działań, które można zrobić w domu i wokół domu, dzięki którym też będziesz zmęczony, a zaoszczędzisz sobie pieniędzy. Można uruchomić: skakankę, jogę, spacer z psem, jeżdżenie na rowerze. Tak jak sen, rutynowy trening sprawia, że przejście do aktywnego trybu życia jest znacznie łatwiejsze.

ZNAJDŹ SWOJE ZACISZE

Świeżo upieczeni rodzice wiedzą, że uspokajające melodie natury pomagają dziecku zasnąć. Jeśli mieszkasz w hałaśliwym miejscu, dźwięki natury mogą zagłuszyć inne nieprzyjemne brzmienia.

Wystarczy poszperać w internecie i masz muzykę z uspokajającymi dźwiękami jak deszcz, fale, szelest liści na wietrze, lub śpiew ptaków. Mogą one nie być darmowe, ale i tak spędzisz jedną trzecią swojego życia w łóżku (mam nadzieję). Większość smartfonów jest również wyposażona w dostęp do aplikacji ze wszystkimi rodzajami dźwięków, które pomogą Ci zasnąć. To może być jedyny sposób, kiedy Twój telefon pomoże Ci zasnąć!

NIE BÓJ SIĘ CIEMNOŚCI

Nasze pokoje są często znacznie jaśniejsze niż nam się wydaje. Jako część Twojego rytuału wstępnego uśpienia, upewnij się, że twoja sypialnia jest tak ciemna, jak to tylko możliwe. Wyłącz komputer, wyśledź te migające światła, których nikt nigdy nie zauważa, dopóki nie zaczną doprowadzać do szału i zaciągnij zasłony.

To może brzmieć kompulsywne, ale to naprawdę pomaga. Twoje ciało kojarzy ciemność z nocą i snem. Użyj jej na swoją korzyść!

GŁĘBOKI ODDECH

Prawdziwie głębokie oddychanie wymaga korzystania z przepony, a nie górnej części klatki piersiowej. Spróbuj teraz, leżąc i umieszczając książkę na swoim brzuchu. Z każdym wdechem, przepona powinna podnieść książkę i z każdym wydechem książka powinna się obniżyć.

Korzystanie z membrany i innych głębokich mięśni brzucha oddychasz tak, jak powinieneś. Tak, Twój brzuch będzie wyglądał na większy, ale nikt nie zobaczy go w łóżku.

Pomyśl o tym w ten sposób, że już oddychasz w ten sposób, kiedy śpisz! Dziś w nocy, skoncentruj się na wypychaniu i opadaniu brzucha, jakby to liczyło się najbardziej na całym świecie. To pomoże Ci nastawić ciało do głębokiego snu i wyrzucić wszystko inne z twojego umysłu.

CIEPŁA WODA

Sam dźwięk wody lejącej się w prysznicu lub nalewającej się do wanny jest relaksem. To zatrzymuje Twój umysł, wyłącza go z wyścigów i jest ostatnim łatwym przystankiem przed pójściem spać.

Fizycznie, prysznic jest świetnym sposobem, aby uzyskać ciało ciepłe i przytulne, ale psychika jest tak samo ważna. Dołącz go do nocnego rytuału i sprawdź, czy rzeczywiście poczujesz się lepiej.

OGRANICZ KAWĘ

Nie wiń w tym momencie baristów. Dzbanek do kawy jest zakorzeniony na dnie w wielu biurach. Jest to tak rozpowszechnione, że bez trudu można śledzić, ile kofeiny pijemy w ciągu dnia.

Nawet jeśli nie czujesz, że wypiłeś już za dużo, kofeina pozostaje w systemie dłużej niż myślisz – szczególnie w organizmach mężczyzn. Jeśli Twój umysł jest nadal uruchomiony po zmroku, to jest czas, aby zacząć unikać kawy wieczorem. Używaj kofeiny, aby się obudzić, ale pij ją w godzinach porannych.

Napisz komentarz