6 sposobów, jak możesz polepszyć obraz samego siebie

Łatwo jest mówić o swoich wadach, kiedy dążysz do perfekcji. Obal mit doskonałego ciała i zdefiniuj swoją własną wartości. Na co dzień toczysz walkę, która odgrywa się w twojej głowie, a która powstrzymuje cię od osiągnięcia prawdziwej samoakceptacji. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, jak rozwiązać ten problem.

Z życia Abby Huot

Przyznaj się – sprawdzasz ten sekretny punkt kilka razy dziennie. Czy to tłuszcz na twoich biodrach, czy może na udzie – zazwyczaj dotykasz go, przyciskasz lub po prostu patrzysz na niego przez kilka minut. Jak się czujesz w swoim ciele w momencie, kiedy nikt inny nie patrzy? Odpowiedź na to pytanie może wpłynąć na twoje poczucie własnej wartości bardziej, niż myślisz.

Nie ma tygodnia, żebym nie otrzymała wiadomości e – mail albo sms’a o treści : „Abb, chciałbym być w stanie zrobić to co ty robisz”, albo : „Oddałbym wszystko żeby mieć takie ciało jak ty”. Mimo, że jestem wdzięczna za te wszystkie komplementy i słowa podziwu – nie uważam się za nikogo ponadprzeciętnego.

Modeling w branży fitness nie jest zabawą, ale utrwala iluzję doskonałości. Nie jestem idealna. Na moim ciele jest kilka miejsc, które nie są idealne. Wystarczy zapytać sędziów, którzy obserwują mnie podczas zawodów. Rozstępy, przebarwienia, cellulit – pewnie, że je mam.

Urodziłam się z cellulitem, zmagałam się z moją wagą przez wiele lat – nawet teraz mam z nią problem. Minęło 5 lat od moich pierwszych zawodów i nadal dążę do tego, aby utrzymać równowagę pomiędzy życiem przed zawodami, a normalnym życiem. To całkiem normalne dla mnie, że po konkursie zyskuję 6 kg więcej.

Zabawną rzeczą na temat budowania kształtu, jest to, że nikt ostrzegł cię, że potrzeba wielu lat (również dla sfery psychicznej), abyś osiągnął to co widzisz w lustrze. Wiem, że jest to niesamowite, kiedy zmniejszam swoją masę ciała – zwłaszcza gdy rozpoczynam od rozmiaru numer 12 / 14. Mimo, że jest to nierealne do zrealizowania – mój mózg spodziewa się, że będę szczupła przez cały rok.

Zapamiętaj, ideał nie istnieje

Miałam duże szczęście, że uczestniczyłam w sesji zdjęciowej – światowej sławy fotografa. Było to dla mnie niesamowite doświadczenie. Pamiętam, jak zdjęcie nie spełniało moich oczekiwań.

Fotograf zaczął się śmiać. Wszyscy modele branży fitness reagują tak samo. Powiedział : „Nawet najpiękniejsze kobiety i mężczyźni na ziemi – znajdują na zdjęciach coś, co nie podoba im się w ich ciele”.

Modele fitness, których zdarza ci się idealizować mają wady. Uwierz mi, są oni ich świadomi. Niestety, zazwyczaj krytykujemy tylko siebie. Pamiętaj, że modele i niektóre ikony mody, które widzisz w słynnych magazynach i na stronach internetowych – nie zbudowały swojego ciała z dnia na dzień. Przez lata pracowali ciężko, aby osiągnąć swoje cele. Każdy z nas zaczyna w pewnym miejscu. Musimy stawiać sobie wyzwania i cały czas uczyć się nowych rzeczy.

Odsuń się od komputera i przestań porównywać

Jaki jest najlepszy i najprostszy sposób, aby znaleźć się na oddziale psychiatrycznym? Oglądaj strony na fecebook, na których są profesjonalne zdjęcia niektórych osób, a następnie porównuj ich ciała do własnej sylwetki.

Nigdy nie bierzesz pod uwagę tego, że podczas profesjonalnych sesji zdjęciowych fotografowie korzystają ze specjalnego oświetlenia, aparatów. Zdjęcie, które widzisz na stronie internetowej może być jednym wyborem z setek wykonanych fotografii.

Według naukowców z : „University of Houston” – spędzanie czasu na facebook’u jest objawem depresji i jest związany ze skłonnościami porównywania siebie do drugiej osoby.

Wiele modeli fitness popada w obłęd, kiedy porównują oni siebie do modelki x, y lub z. Perfekcyjne sylwetki chce mieć, aż 99 % populacji na świecie. Nieustannie zestawiamy siebie z takimi osobami, jak : Jamie Eason – Middletons, Chady Dunmores, Jen Jewells. Czy jesteś świadoma tego, że jesteś kimś innym, niż Jamie?

Zaakceptuj swoje genetyczne predyspozycje

Ważne jest, abyś zaakceptował karty, które zostały zapisane w momencie twojego urodzenia. Urodziłam się z cellulitem i nie mogę nic z tym zrobić. Mogę trenować i stosować dietę, ale to nie spowoduje, że ten problem zniknie.

Mam kształt gruszki, a moje biodra są szerokie. Mogę pracować nad tym, co zostało mi dane, ale to będzie stanowić mój ostateczny cel. Czasami nie możesz pomóc sobie w niektórych przypadkach – zmiana kart, które wcześniej zostały zapisane jest niemożliwa.

Możesz być genetycznie uwarunkowany do gromadzenia tkanki tłuszczowej. Twoje pochodzenie etniczne może odgrywać rolę w tym, jak szczupły możesz być. Twój proces metabolizmu węglowodanów może nie być, aż tak efektywny. Osiągnij wyniki poprzez doskonalenie technik treningowych dla danego typu ciała. Bądź gotowy, aby eksperymentować ze swoimi metodami ćwiczeń i planami diety.

Zaakceptuj fakt, że każdy z nas znajduje się w innym punkcie swojego życia

Nie każdy może osiągnąć te same standardy. Opiekujesz się 2 lub 3 dzieci i nie masz możliwości, aby odwiedzić siłownię. Czasami też nie masz wystarczającej ilości czasu, aby ćwiczyć codziennie.

Sportowcy, których widzisz w zawodach i którzy trafiają na okładki słynnych magazynów – mogą prowadzić zupełnie inny styl życia, niż ty. Wasze potrzeby z pewnością również się różnią. Nie pozwól, aby ich samorealizacja warunkowała twoją.
Możesz osiągnąć duże postępy poprzez wykonywanie 20 minutowego cardio lub podnoszenie ciężarów. Wybierz schody, zamiast korzystać z windy.

Pamiętaj, aby ustalić cele, które można zrealizować. Muszą one działać jak kamienie milowe. W efekcie utrzymają cię one na właściwej drodze, we właściwym jej miejscu. Wyzwania, które sobie postawisz będą w zasięgu twojego wzroku.

Wykonanie cyklu 20 burpee, 20 ruchów wyprostu nóg, 20 brzuszków i zrobienie 4 razy deski – nie zajmie dużo czasu, a spowoduje, że będziesz produkował pot. Wybierz się wraz z rodziną na wieczorny spacer. Upewnij się, że twoja dieta jest właściwie opracowana. Spożywanie zdrowych produktów i przekąsek sprawi, że zobaczysz dużą różnicę.

Oceniaj charakter i doświadczenie

To wszystko sprowadza się do jednej głównej zasady – wygląd to nie wszystko. Nie zapomnij, że to, jaką jesteś osobą przekracza twoje wyobrażenie o sobie. Twoje ciało może być fantastyczne, ale jeśli jesteś „zepsutą” w środku osobą – kogo będzie to obchodzić? Ładnie zbudowane ciało nie zrekompensuje ci wad twojej osobowości, błędów z przeszłości, albo konfliktów osobistych. Fitness nie jest lekarstwem na twoje osobiste problemy.

Nie wpadnij w pułapkę: „Jeśli wyglądasz jak X, Y albo Z – rozwiążesz swoje problemy i wszystko wokół ciebie będzie wyglądało lepiej.” To nie prawda. Twoje oczy często nie dostrzegają tego co powinny. Możesz mieć problem, aby zobaczyć efekty twojej pracy. Użyj miarki, wagi i „zmierz” swój sukces. Sprawdź, czy twoje ubrania pasują na ciebie, jaka jest jakość twojego snu, czy generujesz wystarczającą ilość energii.

Jesteś niesamowity

Wiesz, że jesteś idealny. Masz swój własny zestaw umiejętności, zdolności, wysoki poziom inteligencji – osiągasz sukces w wielu dziedzinach. Skoncentruj się na tym, co sprawia, że jesteś wyjątkowy. Kogo obchodzi to, że jakaś tam część twojego ciała nie jest idealna? Każdy z nas stara się sprostać pokusie domowego brownie i odmówić kawałka pizzy. Nie rób tego – to nie jest tego warte.

W momencie, kiedy przygotowujesz się do walki – oceń swoje cele. Pamiętaj dlaczego zacząłeś. Przypomnij sobie uczucie wiary, które ci towarzyszyło, kiedy dokonałeś jakiejś decyzji. Trzymaj głowę wysoko i odepchnij od siebie niepowodzenie.

Odrzucenie frustracji i lęków powstałych podczas danego dnia jest świetnym sposobem, aby poczuć się lepiej. Nigdy nie traktuj trening jako formę kary. Spójrz na swoje ćwiczenia, jak na katharsis – oczyszczenie. Twoje ciało – dusza nabierze nowej energii.

Jasność umysłu jest efektem wykonywania ćwiczeń. Upewnij się, że generujesz energię, która ukazuje lepszego ciebie, a nie będzie ci szkodzić. Przestań się krytykować i bądź aktywny. Zapamiętaj – jesteś niesamowity!

Napisz komentarz