BETA ALANINA

Beta alanina to aminokwas, który jest prekursorem karnozyny. Dzięki beta alaninie możliwe jest utrzymanie wysokiego poziomu l-karnozyny w mięśniach. Ponieważ l-karnozyna ma zdolności neutralizacji wydzielającego się podczas intensywnego wysiłku kwasu mlekowego suplementacja preparatami, w których skład wchodzi beta alanina znacząco wpływa na poprawę wytrzymałości mięśni, wydolności organizmu podczas treningu oraz aktywnie wspiera proces regeneracji potreningowej. Oczywiście neutralizując w znacznej mierze kwas mlekowy przede wszystkim ogranicza nieprzyjemne skutki jakie wywołuje po intensywnym treningu jego pojawienie się w mięśniach. Dzięki działaniu preparatów zawierających beta alaninę nie tylko sam trening jest efektywniejszy ale też łatwiej przeprowadzić systematyczny plan treningowy dzięki wsparci potreningowej regeneracji. Beta alanina jest znana od blisko 100 lat i ma zastosowanie w szeregu preparatów wspomagających sportowców profesjonalnych i amatorów w kulturystyce oraz innych sportach siłowych i wytrzymałościowych. Warto sięgać po suplementacje preparatami w których skład wchodzi beta alanina ponieważ substancja ta jest wyjątkowo dobrze przebadana a wyniki badań wskazują na jej wysoką skuteczność. Do podstawowych i najważniejszych zalet beta alaniny należy zwiększenie wydolności anaerobowej podczas wysiłku, dzięki czemu nasz trening może się nie tylko wydłużyć ale przede wszystkim ulec znacznej intensyfikacji. Ponad to pomaga w zmniejszeniu uczucia zmęczenia dzięki czemu też możemy trenować dłużej, efektywniej i intensywniej. Wspiera neutralizację kwasu mlekowego, co także pozwala na zintensyfikowanie wysiłku bez nieprzyjemnych skutków w postaci zakwaszenia mięśni. W połączeniu z kreatyną wpływa na wzrost beztłuszczowej masy mięśniowej.

Beta alanina zawarta w wielu bardziej złożonych preparatach suplementacyjnych poprawia zdolność regeneracji mięśni po wysiłku i pozwala na dłuższy, intensywniejszy i efektywniejszy trening bez nieprzyjemnych zakwasów. Dlatego szczególnie polecana jest osobom uprawiającym zarówno profesjonalnie jak i amatorsko sporty siłowe, szczególnie kulturystykę. Ma też swoje zastosowanie w sportach wytrzymałościowych gdyż chroni mięśnie przed nadmiernym zmęczeniem. Efekty stosowania preparatów, w których skład wchodzi beta alanina są widoczne i odczuwalne dość szybko, bo już po jednym – dwóch tygodniach. Doskonale sprawdza się także u osób, które doznają zastoju podczas dłuższego planu treningowego i chcą ten demotywujący stan przełamać. Ponieważ beta alanina jest prekursorem l-karnozyny, która pomaga w prawidłowym odżywieniu mięśni, wpływa pozytywnie nie tylko na same budowanie beztłuszczowej masy mięśniowej ale także na ogólną wydolność organizmu.

Beta alanina zazwyczaj wchodzi w skład kilkuskładnikowych suplementów przeznaczonych dla sportowców. Warto zwrócić uwagę na to z jakimi substancjami należy ją łączyć by zwiększać efektywność wszystkich składników preparatu a co za tym idzie wytrzymałość i siłę mięśni oraz wydolność organizmu. Najlepszą parą dla beta alaniny jest bez wątpienia kreatyna. Dodatkową właściwością takiego połączenia – beta alanina plus kreatyna – jest poprawa tempa oraz efektywności redukcji tkanki tłuszczowej. Takie połączenie więc polecane będzie przede wszystkim w treningach siłowych w fazie redukcji. Większość preparatów, które zawierają beta alaninę dostępna jest w formie gotowych do połknięcia kapsułek. Dawkowanie zależy od składu danego preparatu ale uznaje się iż optymalna dawka, w której powinna być przyjmowana beta alanina to od 3 do 8 gram dziennie. Należy ją stosować zarówno przed treningiem jak i po jego zakończeniu.

Napisz komentarz